Міністерство науки і освіти України
Національний транспортний університет
Кафедра інформаційних систем та технологій
Курсова робота
З дисципліни «Об’єктно-орієнтовне програмування»
Тема проекту: Використання об’єктно орієнтованого підходу для розробки програмного забезпечення для проекту системи «Продаж авіа квитків»
Зміст
Перелік скорочень
Вступ
Теоретичні відомості. Процедурне програмування. Об'єктне (модульне) програмування. Об'єктно-орієнтовне програмування C++. Програмне середовище. Середовище розробки C++ Builder;
компоненти C++ Builder;
властивості компонентів;
події;
методи;
менеджер проектів;
приклад створення проекту.
Побудова алгоритму програми. Структура програмного комплексу.
Опис роботи програмного продукту
Висновок
Список використаної літератури
Перелік скорочень:
ООП - Об'єктно-орієнтоване програмування.
БД - База даних.
ПЗ - Програмне забезпечення.
Вступ
Іде час, закон Мура все ще в дії, а отже ми спостерігаємо постійний розвиток електрообчислювальної техніки. Як наслідок автоматизуються всі процеси. Великого розвитку набувають так звані інтернет магазини, за допомогою яких тільки за наявності інтернету та комп'ютеру можна купити яку завгодно продукцію, економно витративши при цьому час і гроші. Але для того щоб автоматизувати роботу магазину, йому необхідна добре організована СУБД, яка містить інформацію про наявні товари, в якій можемо швидко знайти минулого клієнта, оформити новий заказ. Саме для такого магазину я і створив досить зручну програму. Детальніше о можливостях цієї програми читайте нижче.
Процедурне програмування
Процедурне програмування подає програму у вигляді набору алгоритмів, для оформлення яких можуть застосовуватися іменовані програмні блоки — процедури і функції. В останньому випадку передбачається наявність механізмів передачі параметрів і поверненні результату.
Спочатку процедурне програмування користувалося довільними засобами керування, в тому числі, переходом за міткою — одним з найбільш вживаних операторів керування в Фортрані. Ось приклад програмного тексту з Фортрану
С КВАДРАТНИЙ КОРІНЬ З ДІЙСНОГО ЧИСЛА REAL FUCTION ROOT (А) S=A
IF (A.EQ.O) GOTO 20 10 T=(S+A/S)*.5
IF (ABS((T-S)/T).LE.l.T-6) GO TO 20 S=T
GO TO 10 20 ROOT=S END
В 1968 році голландський вчений Е.Дейкстра вперше звернув увагу на проблеми, що виникають у програмах з неконтрольованими переходами, в 1970 році проголосив новий напрямок, який він назвав структурованим програмуванням.
Структурне програмування — це варіант процедурного, що вживає три типи структур керування; послідовне виконання дій, розгалуження І цикл. Не дивно, що Фортран не підтримував цю парадигму — в наборі його засобів не було циклів за умовами. Починаючи з Алголу, а особливо в Паскалі, цикли стають основним засобом організації обчислень в програмі:
function root(a: real,eps:real): real; var s, t: real;
begin
s:=a*Q,5; repeat
t:=s;
s:=(s+a/s)*0.5;
until abs{s-t)/s
Автор Паскалю, професор Н.ВІрт, відібрав до створюваної ним мови програмування лише прості в поясненні і легкі в реалізації конструкції. Завдяки сильній типізації програми в Паскалі відзначаються високою надійністю, вони мобільні завдяки закладеній в них концепції Паскаль- машини, їх легко читати і розуміти завдяки дисципліні програмування, продиктованої вжитою парадигмою.
Але разом з цим застосування Паскалю гальмувалося саме складністю виходу за межі віртуальної машини, потребою ефективного використання наявної апаратури. Головним критерієм, вжитим Б.Керніганом і Д.РІчі до створеної ними мови С, стала саме гнучкість використання особливостей конкретної апаратури і ефективність виконання програм.
Об'єктне (модульне) програмування
Процедурна парадигма віддала належне алгоритмічній компоненті програмування. Але з ростом обсягу програм і складності даних з'явилася нова проблема структурної організації даних, найбільш ємко висловлена Віртовською формулою "алгоритми + структури даних = програми".
Поняття модуля як абстракції даних було вперше запропоноване Парнасом у 1972 році, прав...